Easy Switch
Alles over Easy Switch
Selecteer hieronder uw provider
Je wil BASE-klant worden, maar je hebt nog een contract lopen bij een andere operator? Dat kan heel eenvoudig dankzij Easy Switch! Wij zorgen voor de opzeg bij je huidige operator en jij hoeft helemaal niets te doen.
Wil je jouw BASE-abonnement opzeggen? Dat zouden we jammer vinden, maar ook dan kan je gemakkelijk overschakelen dankzij Easy Switch. In dit geval regelt de nieuwe operator jouw opzeg.
Hoe easy is Easy Switch?
- Je hoeft BASE alleen jouw Easy Switch-ID te bezorgen tijdens de bestelling.
- Dit vind je terug op je aanrekening/factuur, aankoopbevestiging of in de klantenzone van je huidige operator.
- Easy Switch is bij BASE mogelijk als je minstens internet of tv overzet.
- Easy Switch is niet meer mogelijk als jouw BASE-diensten al actief staan. Dan zeg je alles zelf op bij je vorige operator.
Welke diensten worden stopgezet?
Alleen de diensten (internet en/of tv) die je bij ons neemt, kunnen we stopzetten bij je huidige provider. Bestel je bijvoorbeeld enkel BASE Internet, maar wil je TV en je vaste lijn behouden bij je huidige provider? Dan zetten we enkel het internet stop. Wil je toch de andere diensten stopzetten, dan doe je dat zelf.
Heb je een e-mailadres bij je vorige operator? Dat nemen we niet over. Je kan bij de vorige operator wel vragen om je e-mailadres gedurende 18 maanden bij te houden. Dit vraag je voor de opzeg. Wil je jouw e-mailadres langer bijhouden? Dan moet je mogelijk bijbetalen. Hiervoor neem je contact op met je oude operator.
Heb je een e-mailadres bij je vorige operator? Dat nemen we niet over. Je kan bij de vorige operator wel vragen om je e-mailadres gedurende 18 maanden bij te houden. Dit vraag je voor de opzeg. Wil je jouw e-mailadres langer bijhouden? Dan moet je mogelijk bijbetalen. Hiervoor neem je contact op met je oude operator.
Wat met mijn mobiele en vaste nummers?
Wil je enkel jouw mobiele nummers overzetten naar een nieuwe operator? Dan heb je geen Easy Switch nodig. Je kan tijdens de bestelling bij de nieuwe operator aangeven dat je jouw huidige nummer(s) wil behouden.
Worden mijn diensten onderbroken bij de overstap?
Nee, dankzij de Easy Switch-procedure vermijden we dat je diensten onderbroken worden bij het overschakelen naar een andere operator.
Wat met mijn aanrekeningen/facturen?
Het is mogelijk dat je bij je vorige operator nog een openstaand saldo moet betalen of een eindafrekening krijgt na opzeg. Je kijkt best ook na of je nog extra kosten moet betalen, bijvoorbeeld de restwaarde van een toestel of een mogelijke opzegvergoeding voor het vroegtijdig stopzetten van je contract.
Wat als er iets misloopt met Easy Switch?
Activatie te laat
Wanneer je overstapt, krijg je van BASE een datum waarop je diensten geactiveerd worden. Werken je producten niet op de beloofde datum? Dan heb je recht op een compensatie van € 6 per dag.
Wanneer je overstapt, krijg je van BASE een datum waarop je diensten geactiveerd worden. Werken je producten niet op de beloofde datum? Dan heb je recht op een compensatie van € 6 per dag.
Automatische compensatie
We willen natuurlijk vermijden dat de overstap niet van een leien dakje loopt. Loopt er toch iets mis, dan willen we ons daar uitgebreid voor excuseren. We kennen je ook automatisch een compensatie toe.
We willen natuurlijk vermijden dat de overstap niet van een leien dakje loopt. Loopt er toch iets mis, dan willen we ons daar uitgebreid voor excuseren. We kennen je ook automatisch een compensatie toe.
- €10 per dag als je meer dan één dag moet wachten op je nieuwe diensten nadat de vorige operator zijn diensten afsloot.
- €30 als de BASE-technicus niet komt opdagen tijdens de installatie-afspraak.
Easy Switch werd vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Je vindt meer informatie op de website van het BIPT.
Veranderen van operator? Da’s eenvoudiger dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind. Gebruik Easy Switch zowel om over te stappen naar Telenet als omgekeerd, van Telenet naar een andere operator.
Hoe gebruik je Easy Switch voor internet of tv?
- Bezorg je Easy Switch-gegevens aan je nieuwe operator. Stap je over naar Telenet? Dan doe je dat best tijdens je bestelling of online tot 3 dagen voor je installatie. Kies je voor installatie door een technieker? Dan kan je je Easy Switch-gegevens ook doorgeven tijdens de installatie zelf.
- Je vindt je Easy Switch ID op je aanrekening (factuur), aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
- Je kan easy switchen voor al je diensten, als je minstens met internet of tv overstapt.
- Zijn je nieuwe Telenet-diensten al geïnstalleerd en geactiveerd? Dan zeg je zelf je diensten op bij je vorige operator. Easy switchen kan dan niet meer.
Wil je ook vaste en mobiele nummers overzetten?
Nummers overzetten
Wil je bij je overstap ook je telefoonnummers meenemen naar je nieuwe operator? Dan regelt die daarvoor ook de opzeg, als je het vraagt.
Nummers behouden
Stap je over met televisie of internet, maar wil je je telefoonnummers behouden bij je huidige operator? Kijk dan zeker na of je operator telefonie aanbiedt zonder internet of tv. Anders kan je je telefoonnummers verliezen (bv. bij VOO, EDPnet en Scarlet).
Nummers opzeggen
Stap je over met televisie of internet en wil je je huidige telefoonnummers opzeggen? Dan regelt je nieuwe operator dit ook via Easy Switch als je dat wenst.
Wil je bij je overstap ook je telefoonnummers meenemen naar je nieuwe operator? Dan regelt die daarvoor ook de opzeg, als je het vraagt.
Nummers behouden
Stap je over met televisie of internet, maar wil je je telefoonnummers behouden bij je huidige operator? Kijk dan zeker na of je operator telefonie aanbiedt zonder internet of tv. Anders kan je je telefoonnummers verliezen (bv. bij VOO, EDPnet en Scarlet).
Nummers opzeggen
Stap je over met televisie of internet en wil je je huidige telefoonnummers opzeggen? Dan regelt je nieuwe operator dit ook via Easy Switch als je dat wenst.
Wat als er iets misloopt tijdens je Easy Switch?
Ook al doen we ons best om je overstap vlekkeloos te laten verlopen, soms loopt het toch eens mis. In dat geval kan je rekenen op een compensatie.
Tijdens de Easy Switch, krijg je een datum waarop de diensten van je nieuwe operator geactiveerd worden. Is dat niet het geval, dan heb je vanaf die dag recht op een compensatie.
Tijdens de Easy Switch, krijg je een datum waarop de diensten van je nieuwe operator geactiveerd worden. Is dat niet het geval, dan heb je vanaf die dag recht op een compensatie.
- Is je abonnement niet actief op de vooropgestelde datum, dan krijg je een compensatie van € 6.
- Moet je meer dan één dag wachten tot je nieuwe abonnement actief is? Dan krijg je een compensatie van € 10 per dag.
- Heb je een installatie-afspraak met een Telenet-technieker en daagt die niet op? Dan krijg je een compensatie van € 30 voor de gemiste afspraak.
Goed om te weten
Jij kiest wanneer je oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van je nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijf je altijd verbonden.
Hoe contract bij huidige operator opzeggen?
Via Easy Switch
Easy what? Easy Switch! Simpel, je geeft je Easy Switch-gegevens door en wij regelen je opzeg.
Via het opzegformulier
Je kan je contract ook opzeggen via een geschreven opzegformulier. Stuur het ingevulde formulier ondertekend door naar je huidige operator.
Anders
Wil je op een andere manier opzeggen? Check de mogelijkheden in je contractvoorwaarden of op de website van je huidige operator.
Easy what? Easy Switch! Simpel, je geeft je Easy Switch-gegevens door en wij regelen je opzeg.
Via het opzegformulier
Je kan je contract ook opzeggen via een geschreven opzegformulier. Stuur het ingevulde formulier ondertekend door naar je huidige operator.
Anders
Wil je op een andere manier opzeggen? Check de mogelijkheden in je contractvoorwaarden of op de website van je huidige operator.
Easy Switch werd vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Je vindt meer informatie op de website van het BIPT.